هدفگیری مجدد تبلیغات چیزی است که به شما امکان میدهد تبلیغات مشابه را در سراسر وب مشاهده کنید. چگونه می توانیم دیگر هدف گذاری مجدد تبلیغات را مشاهده نکنیم؟ شاید شما هم داشته باشید. وقتی روی یک تبلیغ در یک موضوع خاص کلیک می کنید، تبلیغات دیگری در همان موضوع ظاهر می شوند. در این صورت هیچ راه گریزی برای شما وجود نخواهد داشت. این یک عامل کلیدی در هدف گذاری مجدد تبلیغات شما است که به عنوان روش تبلیغ شناخته می شود. در زیر توضیح می دهیم که چرا دوباره تبلیغات را نشان می دهیم. با ما همراه باشید، اولین باری که تبلیغی را مشاهده کردید، سایت بازی ویدیویی را ذکر کنید و روی آن کلیک کنید تا برای اطلاعات بیشتر به وب سایت آنها بروید. مطمئن ترین چیز این است که بار اول آن را نخرید و آن صفحه را ترک کنید. مهمتر از همه، هر تبلیغی که بعد از آن برای آن بازی می بینید از همان وب سایت یا تبلیغات مشابه است. به این نوع تبلیغات در فارسی ریتارگتینگ می گویند، هدف گذاری مجدد چیست؟
هدف گذاری مجدد یک تکنیک تبلیغاتی است که در آن مشتریان مجدداً هدف گذاری می شوند.هدف گذاری مجدد زمانی اتفاق می افتد که از وب سایت یک شرکت بازدید می کنید اما اقدامی را که شرکت می خواهد انجام نمی دهید. به عنوان مثال، هدف یک تبلیغکننده این است که یک بازی به شما بفروشد، و اگر از یک وبسایت بازدید کنید اما خرید کنید، اگر این کار را نکنید، تبلیغکننده فکر میکند که شما یک مشتری بالقوه هستید.گوگل ادوردز و فیس بوک پیکسل از فناوری کوکی برای این نوع تبلیغات (هدف گذاری مجدد) استفاده می کنند. بنابراین هنگام بازدید از وب سایت مقصد، اطلاعات مرورگر شما در سرورهای سایت آگهی دهنده ذخیره می شود و تبلیغ محصول مورد نظر شما نمایش داده می شود. به همین دلیل به نظر می رسد که تبلیغات شما شما را دنبال می کند. آیا هدف گذاری مجدد همان تبلیغات هدفمند است؟ خیر، این دو روش تبلیغاتی متفاوت است. در تبلیغات هدفمند، تبلیغکننده همان اطلاعات را از مشتریان بالقوه برای فروش محصول یا برخی اهداف تبلیغاتی انتخاب میکند تا تبلیغ فقط برای این دسته از افراد نمایش داده شود. به عنوان مثال، یک تبلیغکننده میخواهد محصول بازی ویدیویی خود را برای افراد بین ۱۵ تا ۲۵ سال به بازار عرضه کند. مضامین بازی و دنبالکنندگان نمایش داده میشوند، بنابراین وقتی تبلیغی را میبینید، با آنچه قبلا دیدهاید مطابقت نخواهد داشت. در تبلیغات هدفمند، شرکت های تبلیغاتی مانند گوگل و فیس بوک از تاریخچه جستجو و کوکی های شما برای نشان دادن تبلیغات مرتبط به شما استفاده می کنند.هدف گذاری، چرا تبلیغ کنندگان از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند؟ هدفگیری مجدد
میتواند منجر به نرخ تبدیل بالاتری شود.کاربران اینترنت این تبلیغات را خطرناک یا آزاردهنده میدانند زیرا بر اساس اطلاعات شخصی و گزارشهای جستجو و عملکرد شما هستند. در هر صورت این نوع تبلیغات برای یادآوری طراحی شده است. به عنوان مثال، ممکن است به شما هشدار دهد که در شرف خرید یک بازی ویدیویی هستید و از شما بخواهد که با رفتن به وب سایت مقصد ادامه دهید. مثل خرید کردن از آنجایی که قصد خرید محصولی را دارید یا به آن محصول علاقه مند هستید، به عنوان یک مشتری بالقوه در نظر گرفته می شوید که می توانید یک خرید انجام دهید و به مشتری واقعی تبدیل شوید، بنابراین این نوع تبلیغات اغلب از تبلیغات مشابه است. هدفگیری مجدد تبلیغات نیز همینطور است، زیرا از اطلاعات و تاریخچه شما استفاده میکند، ممکن است آن را آزاردهنده یا تجاوز به حریم خصوصی خود بدانید. چگونه با هدف گذاری مجدد تبلیغات مقابله کنیم؟
بهترین راه برای مبارزه با تبلیغات مشابه یا هدفگیری مجدد، استفاده از VPN است، همانطور که ممکن است قبلاً متوجه شده باشید، این نوع تبلیغات معمولاً با ذخیره کوکیهای مرورگر شما ارائه میشوند.با این حال، ممکن است بخواهید ذخیره کوکی ها را برای بسیاری از سایت ها مسدود کنیدبا این حال، باید در نظر داشته باشید که نام کاربری و رمز عبوری که ذخیره می کنید نیز ممکن است به سرقت برود، از سوی دیگر، بسیاری از وب سایت ها استفاده غیرمجاز از کوکی ها را مجاز نمی دانند. توجه به این نکته ضروری است که با این روش نمی توان تمامی تبلیغات ریتارگتینگ را حذف کرد، اما می توانید تا حدودی آنها را کنترل کنید. 1. تاریخچه مرور، کوکی ها و حافظه پنهان خود را پاک کنید. اولین راه حل رایج حذف این 3 مورد است. تاریخچه مرور، کوکی ها و حافظه پنهان. ممکن است بتوانید از شر این تبلیغات هدفمند خلاص شوید، اما به خاطر داشته باشید که اطلاعات ذخیره شده شما مانند نام کاربری و رمز عبور نیز حذف خواهند شد. نابود شوید اشتراک گذاری اطلاعات کمتر همانطور که در بالا اشاره کردیم، شبکه های اجتماعی نیز این روش تبلیغات را انجام می دهند و جالب است بدانید که شبکه های اجتماعی می توانند هدفمندتر باشند زیرا اطلاعات بیشتری در مورد شما دارند. با این حال، اگر می خواهید از شر تبلیغات رسانه های اجتماعی خلاص شوید، می توانید بسیاری از قسمت های ثبت نام غیر ضروری را خالی بگذارید. 3. از سرویس سوئیچینگ VPN یا IP استفاده کنید.
VPN تغییر آدرس IP شما را برای تبلیغکنندگان سختتر میکندوقتی از VPN استفاده می کنید، قرار دادن کوکی ها برای وب سایت ها سخت تر است زیرا VPN IP شما را تغییر می دهد، به این معنی که وب سایت ها نمی دانند به کدام آدرس IP تبلیغات را ارسال کنند. از مسدودکنندههای تبلیغات استفاده کنید از مسدودکنندههای تبلیغات یا مسدودکنندههای تبلیغاتی قابل نصب به عنوان افزونههای مرورگر یا نرمافزارهای نصب شده روی رایانهتان برای مسدود کردن تبلیغات برای شما استفاده کنید. اکثر این برنامه ها فقط تبلیغات پاپ آپ را مسدود می کنند و توانایی حذف همه تبلیغات را ندارند. . با این حال، نباید انتظار داشته باشید که آنها همه تبلیغات را به سمت شما هدایت کنند. با این حال، می توانید از آن برای کاهش نمایش چنین تبلیغاتی استفاده کنید. استفاده از مرورگرهای وب خصوصی برخی از مرورگرها هستند که سابقه مرور و کوکی های شما را ذخیره نمی کنند. به عنوان مثال، مرورگر brave یکی از این مرورگرها است که می توانید از آن استفاده کنید.از آنجایی که گوگل کروم محصول گوگل است، می تواند سابقه جستجوی شما را از تبلیغات کپی کند. همچنین می توانید از پنجره های خصوصی یا اصطلاحات ناشناس در مرورگر خود استفاده کنید تا از ذخیره کوکی ها و سابقه مرور خود جلوگیری کنید.از موتور جستجوی خود استفاده کنید گوگل معروف ترین و محبوب ترین موتور جستجوی جهان است، اما به دلیل اینکه خدمات تبلیغاتی خود را در قالب گوگل ادز ارائه می دهد، از سابقه جستجوی شما برای ارائه تبلیغات استفاده می کند. با این حال، می توانید موتور جستجو را تغییر دهید و از یک موتور جستجوی خصوصی استفاده کنید. یکی از موتورهای جستجویی که سابقه جستجوی شما را در نظر نمی گیرد DuckDuckGo است. رد کردن ذخیره سازی کوکی ها در بسیاری از وب سایت های خارجی، هنگام ورود به سیستم، پیامی را مشاهده خواهید کرد که ذخیره سازی کوکی ها را تأیید می کند. در صورت امکان به مرور ادامه دهید و خلاصه و کلمات پایانی را تایید نکنید. اگر می خواهید یک وبگردی دلپذیر و بدون وقفه در تبلیغات داشته باشید، می توانید از روش هایی که ذکر کردیم استفاده کنید. با استفاده از روش های فوق ذخیره کوکی ها و سابقه مرور شما برای وب سایت ها دشوار است و از این طریق می توانید با خیال راحت به مرور ادامه دهید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. منبع: خوی وب
چگونه از دیدن تبلیغات مشابه جلوگیری کنم
.